ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Áfonya dzsem

2015. július 16. - sebidori91

Idén lemaradtam a eperlekvár befőzésről, illetve a bodzaszörp készítésről, de piros gyümölcsös dzsemet mindenképp szerettem volna készíteni, így vettem is egy 1 kg áfonyát. Nem volt túl olcsó, (960 Ft/kg) de ha elolvassátok mennyi mindenre jó, és ha belegondolunk, hogy az üzletben egy kis üveg lekvár legalább 5-600 Ft, akkor látni fogjátok, hogy érdemes beinvesztálni. Ebből 2 db 400 ml és 1db 200 ml-es üveg lett. Sztíviás  befőzőcukorral készítettem, így cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják! (ill. fogyókúrázók)

Egy-két érdekesség az áfonyáról:

  • 100 gramm áfonya csak mintegy 42 kalóriát tartalmaz
  • a szív- és érrendszeri betegségek gyógyszere
  • csökkenti a „rossz” koleszterin mennyiségét a vérben
  • Az öregedéssel járó Alzheimer- és Parkinson-kór kialakulásának megelőzésére és kezelésére időseknek diétaként ajánlják
  • a szembetegségek természetes gyógyszere

További érdekességek, receptek: mindmegette.hu

 

afonya10.JPG

Ahogy én készítettem: 

  • 350 g sztívia befőzőcukor
  • 1 kg áfonya
  • 1 citrom leve
  • 1 teáskanál őrőlt koriander

 

Elkészítés: 

Jól megmossuk az áfonyát, majd egy botmixmerrel egy picit pépesítjük. Mehet rá a cukor, a citromlé és a koriander majd hagyjuk 3-4 órát állni. Feltesszük főni, majd forrástól számított 5-6 perc után levesszük a tűzről. (Pont úgy készítettem, ahogy a befőzőcukor zacskóján szerepelt.) Az üvegeket forró mosószeres vízben elmostam, majd sütőbe tettem szárítani. Mikor forró volt és száraz, beletettem az éppen elkészült dzsemet is, gyorsan fejjel lefelé fordítottam pár percre, majd vissza és meleg dunsztba raktam egész éjszakára. 

Három teljes üveg lett, és egy negyed, ezért azt ma meg is tudtam kóstolni! Hááát nagyon finom!!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr477632538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jovanotti 2015.07.17. 19:08:13

Kis zavart erzek az eroben...a xilit az nem sztivia. Igazabol nem is ertem miert nem jo a cukor. Lekvarban cukor van. Iden kb 15 kg gyumolcsot foztem nar lekvarnak, de nem jutna eszembe a cukrot helyettesiteni.

mojoking77 2015.07.17. 19:08:20

Kerdes. Mivel lehet kivaltani a koriandert?

sebidori91 2015.07.17. 19:10:05

@Jovanotti: Igen, másodjára elírtam, javítom köszönöm. Nálunk a sztíviára azért van szükség, mert apukám cukorbeteg és csak sztiviával illetve xilittel készült lekvárt ehet. Természetesen sima cukorral is elkészítheted! :)

sebidori91 2015.07.17. 19:11:07

@mojoking77: A koriander szerintem teljesen elhagyható, de egyébként őrőlt szegfűszeget is el tudok hozzzá képzelni.

mojoking77 2015.07.17. 22:02:38

@sebidori91: Koszonom, mindjart jobban hangzik.. :))
süti beállítások módosítása