ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Habkönnyű túrógombóc

2020. április 30. - sebidori91

Nagyából 5 éve próbálkoztam utoljára túrógombóccal, de annyira borzalmasan sikerült, hogy azóta inkább meg sem próbáltam. Pedig imádom a túrógombócot! Sajnos, az előre fagyasztott túrós akármicsodák a közelébe sem érnek a nagymama által készített finom túros íznek. Találtam egy receptet, nagyon odafigyeltem és most megosztom veletek lépésről, lépésre! 

Hozzávalók (16 közepes méretű, mint egy szilvás gombóc)

  • 50 dkg túró
  • 3 tojás szétválasztva
  • 70 g búzadara
  • csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor

Keverd össze a tojássárgáját a túróval, ebbe mehet a citrom héja, csipet só villával jól törd össze, majd folyamatos keverés közben add hozzá a búzadarát is. Fontos, hogy ne legyenek benne csomók. Végül jöhet az egy csomag vaníliás cukor. 

A tojásfehérjét kemény habbá verjük fel és nagyon óvatosan keverjük hozzá a túróhoz. 
FONTOS: szerintem itt követik el sokan a hibát, hogy úgy keverik, hogy összetörik a hab, vagy nem is verik fel elég keményre. Arra gondoltam, hogy ha a madártejhez a fehérjehabot meg tudom főzni és nem esik szét, akkor ezzel is valahogy hasonlóan kell eljárnom. 

Na de most, egy jó órára tegyük meg a hűtőbe, hogy a gríz megdagadjon.
Közben, vizet rakjunk fel egy kis kanál sóval. 
Ha letelt az egy óra és forr a vizünk akkor vegyük elő a túrós masszát. Nem szabad hogy nagyon lobogjon a víz, mert akkor megint csak szét fog teljesen esni a gombócunk, épphogy forrjon, pöszörögjön.

A masszából gombócokat formáltam és egy szűrővel nagyon óvatosan beleeresztettem a forró vízbe majd kb 5 másodperc után (a fehérjének ennyi idő is elég) nagyon óvatosan beleengedtem a vízbe. Nem tört össze!!!! :) 

Ha a gombócok feljönnek a víz felszínére, várok még 5 percet majd szűrővel veszem ki óvatosan a megpirított zsemlemorzsába. 

Pillekönnyű!! 

Szósznak: egy nagy tejfölbe kevertem 2 ek eritritet és egy ek mézet, majd ezt öntöttem a gombócokra. 

turo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr3015645000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása