ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Madarak és fák napja

2021. május 05. - sebidori91

 

A jeles napok megünneplése nagyon fontos az óvodában, ezekhez fűződnek a heti témáink és szuper alkalmat adnak arra, hogy felelősségteljes, környezettudatos gyerekeket küldjünk az iskolába. 

Május 10. a Madarak és Fák napja

Madarak

182956549_519056072446978_7500510001462254741_n.jpg

Fontos számomra ez a hét, sokat is készültem, úgy látom, hogy a gyerekek is nagyon élvezik a játékokat, így egy bejegyzésbe összegyűjtöttem mi az, amit mi csinálunk. Játékötletekkel, letölthető anyagokkal. 

Mozgásos játékok

  • párnákat szórtam szét a terembe, mindenkinek rá kellett egyre ülnie, ez volt a fészek. Majd, madárcsicsergő hangot raktam be. Ha nem szólt a madárhang, akkor keresni kellett egy fészket. Egy idő után a fészkek felkerültek az asztalra, székekre. Minden alkalommal, amikor megállítottam a zenét egy-egy érdekességet mondtam a madarakról, vagy kérdeztem.
    Miért építik magasra a fészket? Miből készítik a fészküket? Tudtad, a gólya mindig visszatér a fészkéhez. A Kakukk más fészkébe rakja a tojásait. Stb.
  • Összekeveredtek a tojások: színes hullahopp karikákba színes kis labdákat teszek, összekeverve a színeket. A gyerekeknek megadott jelzésre a helyére kell tenniük a labdákat. Piros labda megy a piros karikába stb... A végén megszámoljuk, megnézzük, melyikből van a legtöbb.
  • Békavadászat: egy jó hosszú kék anyagra lesz szükségünk, ezen a területen mozoghat a gólya. A békáknak át kell jutniuk a folyón, úgy hogy a gólya nem kapja el őket. Békaugrásban kell haladni. Az lesz az új gólya, akit nem kap el a régi! 
  • Egy furulyára lesz szükségünk a következő játékhoz. Gólyák legyenek a gyerekek (fél lábon állás) ha D és E hangok gyorsan váltakoznak. A és H hang lassabban váltakozzon, ekkor a gyerekek álljanak egy sorba, mint a galambok a villanydrótokon. G hang fújásakor csak szálljanak körbe a csoportba. 
  • Itt a tojás, hol a tojás? Egy labdát kinevezünk tojásnak. Egy gyermeknek el kell rejtenie az udvaron. A többieknek addig csukva van a szeme. (Alszanak) Ha  a gyermek visszajön és azt mondja: Kár, kár, kár! Eltűnt a tojás! Akkor a többieknek azonnal útra kell kelni, hogy megkeressék az elveszett tojást. Aki megtalálta, az rejtheti el. 

Matekos játékok

  • Téri irányok gyakorlása, helyhatározók: egy A/2-es papírra festettem egy egyszerű képet .(folyó, fenyő, tölgyfa, virágok, bokrok, felhők)  Egy gyermeknek el kell helyeznie a madarat a képen, egy másiknak pontosan meg kell határoznia hogy hol van. Pl. A fenyő tetején. A fa mögött a virágon. A kép jobb oldalán a folyóban. 

182227846_761459817900929_6768353689832954264_n.jpg

  • Csipegetős játék: gólyacsőrt hajtogattam, majd a gyerekek építettek dupló segítségével egy kis tavat. Ebbe tettünk papírgalacsinokat, kukoricát, gombokat. A gyerekek ügyesen kiszedegették. Voltak, akik a zöld galacsinokat (békákat) , voltak akik  a kukoricaszemeket. A végén megszámoltuk őket, összemértük, kinek van több?

182288667_462502128336727_3341773729224129855_n.jpg

  • Több, mint feladatlap. Ezen a feladatlapon nagyon egyszerű a feladat, a gyerekeknek össze kell számolni, hogy hány madár ül a dróton és azt a számot a négyzetbe kell írni. Kisebbek annyi pöttyöt raknak a négyzetbe, ahány madár. Ezután, színsorokat rajzolok elő a sor elejére. (pl, egy piros pötty, két kék, vagy egy sárga, egy zöld) Ez alapján kell kiszínezniük a madarakat. Akik nagyon ügyesek, maguktól találhatják ki, milyen szabály alapján színezik ki, hány színt használnak. (katt a képre a feladatlapért)

182165261_2847000542284013_3524828471790663872_n.jpg

Kézműves ötletek

  • Felnőtt színezőket nyomtattam, csupa aprólékos részlettel. Ezeket vízfestékkel festettük ki, rengeteg koncentrációt és figyelmet igényel, de az sem baj, ha esetleg kimennek a vonalból, mindenképp jól néz ki a végeredmény. 
a38ff86a9da14192918fac9b9e4cf0ca.jpg ce0ffaf18c11616a6852bbc2d5bc9bd4.jpg e44710168653a71a96403d17e5785f61.jpg

 

  • Egy madárka képét (madár színező) nyomtattam különböző helyekre egy A/4-es papíron. A gyerekeknek fantáziájuk szerint kell megalkotni a környezetet. A kertben csipeget? A fán ül? Esetleg a mezőn van a barátaival? Ez mind a gyerekekre van bízva.
    14cb3ada8aae07d17d3953d84bd1f7e1.jpg

Környezeti nevelés:

  • Milyen lassan esik le a madártoll? Próbáljunk ki más tárgyakat is különböző magasságról elengedni. 
  • Ki tudja messzebb fújni a tollat? 
  • Képek különböző madarakról, figyeljük meg őket. Milyen a csőrük, mekkorák, milyen a fészkük (pl. fecske-gólya)? Válasszunk ki 5 madarat, tegyük a képüket sorba. A gyerekek csukják be a szemüket, majd mi vegyünk el egyet. Ki kell találni, melyik hiányzik. 
  • Ha van rá lehetőségünk, vizsgáljuk meg a fürj, tyúk és strucc tojást. 

+ Extra

Angolos oviban dolgozom, ezért megosztom azt a két dalt is, amit a héthez kapcsolódva tanultunk: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr5416523712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása