ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Könnyű Paris-Brest fánk

2015. január 24. - sebidori91

Eljött a farsangi szezon, így itt az ideje fánkot enni! Nagymamám nagyon szuper szalagos fánkot csinál, ezért azzal nem is próbálkozom, inkább egy francia fánkot készítettem el, ez pedig a Paris-Brest.  Négy alapanyagból készül az égetett tésztája, nagyon egyszerű elkészíteni, bár nekem a külseje nem nagyon jött össze, talán majd másodjára. Ettől függetlenül egy finom könnyű tésztájú krémes sütemény lett az eredmény. Erre mondják, hogy ronda és finom! :) 

fank12.JPG

Hozzávaók ( kb 12 kisebb fánkhoz)

  • 70 g liszt
  • 150 ml víz
  • 50 g margarin
  • 3 tojás

Krém: 

  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 tábla csoki (én étcsodokoládét használtam, de lehet tejcsokit is fehércsokit is)
  • vaníliakivonat
  • pirított mogyorópehely/mandulapehely (hámozott, vékonyra szeletelt)

Elkészítés: 

Forraljuk fel a vizet a vajjal, majd vegyük le a tűzről és folyamatos kevergetés közben adjuk hozzá a lisztet. Tegyük vissza pár percre a tűre, akkor jó, ha a tészta leválik az edény faláról. Hagyjuk pár percig hűlni, majd egyenként folyamatosan kevergetve adjuk hozzá a tojásokat. Így egy sűrű krémes tésztát kapunk. Melegítsük elő a sütőt, és a tepsibe tegyünk sütőpapírt amire porcukrot szórunk. Nyomózsák, vagy uzsis zacsi segítségével 2 cm széles karíkákat nyomjunk a tepsire. Mehetnek a sütőbe 20-25 percre. Én túl közel raktam őket és túl kicsi lyukat csináltam nekik, ezért a legtöbbnek a sütés végére nem lett kerék alakja...sebaj, majd legközelebb. Eközben a habtejszínt verjük fel a vaníliakivonattal, majd adjuk hozzá a felolvasztott csokit. Készen is van a krém. Ha étcsokit használtok, adjatok hozzá egy-két evőkanál porcukrot így nem lesz annyira keserű a krém. A csokikrémre tettem pirított mogyorópelyhet, így egy picit roppanós lesz minden harapás. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr687105149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.01.26. 20:17:51

"Eljött a farsangi szezon, így itt az ideje fánkot enni! "

Mindig itt az idő, hogy fánkot együnk.
süti beállítások módosítása