ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Gyerekjáték, társasjáték

2014. június 26. - sebidori91

Az elmúlt néhány hónapban sokat voltam játékboltban és megdöbbenve tapasztaltam hogy egyre nagyobb összegeket kérnek el egy-egy egyszerű társasjátékért, főleg ha hello kittyvel, vagy más híres mesefigurának a grafikájával van díszítve. Az egyik iskolai feladatom az volt, hogy egy társasjátékot készítsek, ami egész jól sikerült, ezért úgy gondoltam, megosztom veletek, hátha valakinek hasznos. 

Én 0 forintból készítettem el ezt a játékot, (minden volt itthon) de azért néhány hobby kellékre szükségetek lesz:

  • egy A/3-as mintás karton (ez lesz a játéktér, legyen színes, vidám, figurás)
  • dekorgumi
  • süthető gyurma ( ebből készülnek a bábuk)
  • színes kartonok
  • ragasztó

A társason a dekorgumiból vágtam ki a start és a cél mezőt. Színes kartonból a mezőket, melyeket 1-2-3 számmal láttam el. Ezek a különböző kérdéscsoportokat jelölik. Tehát, ha valaki az egyes mezők valamelyikére lép, akkor az egyes kérdéscsoportból kap kérdést. Ezek a kérdéscsoportok lehetnek téma szerint, (mesék, állatok, növények) vagy nehézség szerint.  

(a képen angol kérdések vannak, ezek ne tévesszenek meg senkit, csak azért hoztam, hogy lássátok a struktúráját) 

tarsas02.JPG

A mezők közé elhelyeztem néhány szerencse mezőt is, ha ezekre lépnek, felhúznak egy kártyát amelyen vagy pozitív (pl. ügyesen megcsináltad a leckét, lépj előre 2 mezőt) vagy negatív utasítás áll. (összetörtél egy poharat, lépj hátra 1 mezőt) 

(a képen angol kérdések vannak, ezek ne tévesszenek meg senkit, csak azért hoztam, hogy lássátok a struktúráját) 

tarsas01.JPG

A bábukat nagyon könnyedén el lehet készíteni süthető gyurmából:) Ezek könnyűek, nehezen sérülnek, viszont elég nagyok, jól láthatóak, könnyen megfoghatóak. 

tarsas03.JPG

A pontozás két típusú lehet :

dobókockával: az kezd, aki  nagyobbat dob, ő a második mezőről kezdheti a játékot, (ha hárman vannak akkor a 3.ról, 2. legnagyobbat dobó a 2.ról, utolsó az első mezőről) felel a kérdésre, dob a kockával és annyit lép, ahányat dobott. Ha nem tud rá felelni, akkor  következő jön. Lehet úgy nehezíteni, hogy a társai elrabolhatják a kérdést, így felgyorsítjuk a játék menetét. 

dobókocka nélkül: 

A 3 kérdéscsoportot megadott pontszámokkal kell ellátnunk. (pl az összes 2-es típusú kérdésre (vagy állatosra) 3 pontot kap, ha jól válaszol) becsukott szemmel, húz egy kártyát, arról megkapja az első kérdést. Ha jól válaszolt, annyit lép, ahányat a kérdés ér. Itt is lehet nehezíteni a játékot rablással. 

tarsas04.JPG

Szerintem azért jó ez a játék, mert bármilyen igényre szabható, hiszen csak a kérdéskártyákat kell újraírni:) 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr846419433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása