ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Bútorfestés: festék vagy szóró?

2018. október 24. - sebidori91

Nyár végén kedvet kaptam egy kis bútorfestéshez. Mostanában nagyon felkapott krétafestékkel próbálkoztam a következő praktikus okokból:

  • nem kell előkezelni, csiszolni a felületet
  • szagtalan, vízzel oldódik
  • csodás matt színekben kapható
  • 1 réteg is már jól fed

Az obiban kapható Rust-Oleum festéket használtam, itt nem kapható olyan rengeteg árnyalat, de nekem bejött az a kékes szín, amit ott lehetett kapni. Ehhez választottam egy kis kiszerelésű arany festéket, amivel díszítettem a bútorokat. 

A kréta festék alkalmas a vintage look eléréséhez, így akik szeretik a vingate stílust, azoknak nagyon meg fogják szeretni ezt a festéket. 

Amire szükséged lehet az első festés előtt:

  • egy jó ecset + festőhenger (nagyobb felületeket jóval könnyebb ezzel és nagyon meggyorsítja a munkád)
  • egy finom szemcséjű csiszoló papír
  • ha kültérre szeretnéd, akkor mindenképp egy jó strapabíró lakk (nekem hajópadlóhoz való lakkot ajánlottak, de sajnos ez picit sárgította a színt) Illetve már lehet kapni kültérre való kréta festéket, ha újra kezdeném, akkor ilyet választanék! Biztos drágább, de nem kell se időt, se pénzt költened a lakkozással.
  • régi lepedő, vagy egy jó nagy konyhai csomagoló papír

Lássuk, mi lett belőle:

montazs.jpg

Tapasztalatok: 

  • szuper a fedése, nem folyik, jól lehet rétegezni
  • ha mintát szeretnétek az arany/ezüsttel és maszkoló szalagot használtok, ne várjátok meg amíg a festék megszárad, mert jön vele az egész festék. A csillámos festékek állaga picit más, száradás után, kicsit gumi szerű. Így mintát fesd meg és azonnal távolítsd el a maszkoló szalagot vagy sablont!

Galéria:

Miután ezekkel kész voltam, találtam egy ősrégi kis sámlit, amit mindenképp át szerettem volna festeni, de nem kékre és nem akartam nagy kiszerelésű festéket vásárolni. Ez jó alkalmat adott arra, hogy kipróbáljam egy másik márka, szórófejes kréta hatású festékét: 

butor1.jpg

butor2.jpg

Tapasztalatok: 

  • A szórófejes festék az kb. ennyire volt elég, így én nagyobb bútorokhoz nem ajánlanám
  • Nem vagyok gyakorlott bútorfestő, de szerintem ezek a festékek hasonló embereknek van, mint én. Sajnos több helyen megfolyt a festék, ilyen problémával a sima ecsettel felvihető festéknél nem találkoztam. 
  • Ez is vizes bázisú festék, de  szórófejes kiszerelés miatt kicsit büdös és minden festékes lesz körülötte, ezért én ezt, benti festésre semmiképp nem ajánlanám. 
  • Lehet a márkája miatt, de ez a festék nem fedett olyan jól, mint a Rust-Oleum.
  • Ami pozitívum, hogy ez a festék száradás után, bírja a kültéri gyűrődést, na ezt majd meglátjuk! Mindenesetre pozitív, hogy nem kell utána lakkozni! 
  • Kisebb felületek, kaspók festésére jó alternatíva!

  • butor6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr8714320221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása