ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Fagyi mánia

2015. augusztus 18. - sebidori91

Régóta szerettem volna vásárolni egy fagylaltgépet, ugyanis imádom a fagyit. Tavaly egy rövid fagyi kurzuson vehettem részt, ezután nem volt kérdéses, hogy be kell szereznem egyet. Hosszas nézelődés után, erre a kis Fagor gépre esett a választásom, amit azóta nem bántam meg. Ár-érték arányban, méreteiben, tudásában is tökéletesen megfelel a házi fagylaltkészítéshez. Bevallom, kellett azért gyakorolni, hogy tutira sikerüljenek a fagyik, de most már van többféle bevált receptem. Ezek közül osztok meg veletek most egyet.

Erdei gyümölcsös fagylalt

Hozzávalók nagyjából 10-12 gombóchoz:

  • 50 dkg fagyasztott erdei gyümölcs keverek (frissből is készíthetitek, de sajnos az áfonya, málna és a ribizli horribilis ára miatt maradtam a mirelit verziónál)
  • 2 tojás fehérje
  • 20-25 dkg cukor (savanykásan szeretem, közben érdemes kóstolgatni)
  • 1 cs. vaníliás cukor

Elkészítés:

Egy szűrőbe tesszük a gyümölcsöt és hagyjuk kiolvadni. Ezután, rátesszük a cukrot és botmixszerrel pépesítjük. Én szeretem a fagyiban a darabkákat, ezért csak nagyjából törtem össze a gyümölcsöket. Ha zavarnak a magok, akkor egy szűrőn kell átpasszírozni a gyümölcsöket. Ez elég pepecselős, időigényes munka, így én ezt kihagytam. (és persze engem nem zavarnak a magok) Önthetjük a fagylaltgépbe. 

TIPP: kapcsold be a fagyi géped, (keverjen a keverőlapát is) és csak ezután öntsd bele a gyümölcsös-cukros pépet a kis lyukon keresztül. Én véletlenül előbb tettem bele a krémet és csak után próbáltam beindítani a gépet, így viszont fél cm vastagon a gyümölcs ráfagyott a fagyi gép falára és a lapát nem tudott keverni. 

5 perc után a lyukon keresztül hozzáadhatjuk a két tojás felvert habját. 

Nekem 20 perc alatt elkészült, azonnal fogyasztható, de ha egy picit fagyottabban szereted, akkor tedd be 15 percre a fagyasztóba. A nyers tojás miatt érdemes 2 maximum 3 napon belül elfogyasztani!

Csokifagyival is tökéletes páros:

fagyi004-dsc04552.JPG

Ha tetszett a bejegyzés lájkoljatok facebookon, vagy pinteresten! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr567716944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása