ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Kipróbáltam: kutyakeksz házilag

2015. február 05. - sebidori91

Lassan már négy hónapja vagyok kutyatulajdonos, így engem is érdekelt, hogy hogyan lehet készíteni házi kutyakekszet. (ugyanis a bolti 999 Ft / kg) Gondoltam nem lehet annyira ördöngős feladat és így legalább biztosan tudom mit adok a kutyámnak. Szeretném előre leszögezni, hogy ez nem egyenértékű a kutyatáppal, ez csak jutalom, kiegészítő eledel. 

Találtam is a neten egy jó kis receptet, de elsőre csak fél adagot készítettem, hogy lássam mennyire ízlik a kutyusnak. Szóval a recept: 

kutyakeksz12.JPG

(fél adaghoz, ami kb 3 nagy tepsi kekszhez elegendő

 

  • fél csésze teljes kiőrlésű liszt/graham liszt
  • fél csésze fehér liszt 
  • fél csésze finomra darált zabpehely
  • háromengyed kukoricadara 
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • negyed csésze olaj 
  • negyed csésze lenmag, darálva 
  • 1 közepes sárgarépa  lereszelve 
  • 1 ek. szárítottpetrezselyem
  • víz

kutyakeksz05.JPG

Előszőr ledaráltam a lenmagot (kávédarálóban) és 1 csésze vizet ötnöttem rá, így hagytam állni amíg a répát lereszeltem és  száraz összetevőket összekevertem. Ezutánt mindent egy tálban összgyűrtam, 1 órára hűtőbe tettem. Kinyújtottam kb 1 cm vastagra, aztán kiszagattam, majd sütőben 30-35 percig sütöttem. 


Már két kutyán is teszteltem, így boldogan jelentem hogy az én keverék kutyusom és a barátom finnyás berni pásztor kutyája is imádja! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr17144253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása