ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Csokis mézeskalács

2014. december 16. - sebidori91

Az első adag mézeskalácsot még november végén készítettem el és olyan hamar elfogyott hogy díszíteni se volt időm, így most csak a receptet hozom nektek. Hétvégén készítem a végleges nagy adagot, így akkor hozok néhány képet a díszített sütikről is! ;)

csokismez08.JPG

A receptet a karácsonyi GOOD FOOD újságban találtam.

Hozzávalók:

  • 300 g finomliszt
  • 50 g kakaópor
  • 1tk őrölt gyömbér
  • 120 g vaj Rama
  • 120 g barna cukor
  • 120 g méz

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt. A száraz hozzávalókat tegyük egy egy tálba, keverjük el őket, majd adjuk hozzájuk a nedves hozzávalókat és gyúrjunk belőle tésztát. Picit nagy szemű barnacukrot használtam, ez a kész sütin is meglátszott, legközelebb apróra darálom, nektek is ezt ajánlom ha hasonló cukrotok van. Nem lesz túl ruganyós tészta, ha túl száraznak érzitek, akkor adjatok hozzá még egy kevés mézet. Két sütőpapír között nyújtottam ki, kb 2-3 mm vastagra. 12-15 perc alatt készre sütöttem, hülés után fémdobozba tettem és 1-2 nap után pont jó puha lett, nagyon csokis, nagyon finom! :)Ezen biztosan jól látszik majd a fehér díszítés! ;)

csokism06.JPG

csokism07.JPG

csokism08.JPG

csokism09.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr696985201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bambusz_reni 2014.12.18. 21:25:44

kipróbáljuk, ilyent még nem csináltam. Már kész 2 adag, de akkor ma lesz egy ilyen is :) háziasszonyok, ha ti is sokat süttök/főztök , és lesz használt sütőolaj, gyűjtsétek össze, és vigyétek el a kijelölt Mol töltőállomásra. jó dolog, hogy ne a lefolyóba öntsük... glurl.co/b-olaj
süti beállítások módosítása