ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Mozaik darabkák

2014. május 20. - sebidori91

Régóta dédelgetett tervem volt, hogy mozaik technikával készítsek valamit, végre valóra vált. Az egyik hobby-s üzletben nézelődtem, amikor egy nagy tányért megpillantottam és tudtam, hogy ezt mozaik technikával kell elkészítenem. Fogalmam sincs milyen anyagból van ez a tányér, talán összenyomott faforgács, mindenesetre jó alapanyag volt. A mozaik kockák beszerzése okozta a második fejtörést, ugyanis meglehetősen drágák, főleg ha az ember valamilyen mintát szeretne kirakni, amihez több szín szükséges. Végül úgy döntöttem, hogy mivel anyák napjára készítem, ezért nem fogok rá sajnálni se időt, se pénzt. Nem mondom, hogy gyorsan és könnyen elkészíthető, mert ez most kivételesen pepecselős munka. 

mozaik17.JPG

Azoknak ajánlanám, akik valami különlegeset, maradandót és látványosat szeretnének alkotni, arra ugyanis tökéletes ez a technika. 

Amire szükséged lesz:

  • idő, türelem!!!!
  • hobby ragasztó
  • fuga (én 25 dkg-ot használtam, annak a fele elég volt)
  • tányér 31 cm átmérőjű
  • mozaik (két nagy csomag, és két pici)
  • lakk (opcionális)

Elsőre én egyszínű mozaikokat választottam, gondoltam egyenlőre csak a mérettel variálok. Nem mondom hogy kiállítási darab, de azért egész jó lett!:)

mozaik03.JPG

Elkészítés:

Először is érdemes kigondolni, hogy milyen mintát szeretnél, sőt ha van időd és tutira akarsz menni, akkor csinálj egy próbát is. Én bizosra is akartam menni, meg nem is akartam pepecselni, így egy egyszerű mintát választottam és nem csináltam előtte próbát, szerencsére nem lett belőle baj. A hobby ragasztóval előre kenj be egy kis részt, majd egyenként -lehetőségek szerint- ugyanolyan távolságra tedd le a mozaikdarabkákat. Így haladj végig, amíg kész nem vagy. Hagy megszáradni, ez legalább 3-4 óra. Azért jó a hobby ragaszót, mert átlátszóra szárad. Ezután a fugát kell elkészíteni. Sok helyen keresgéltem hogy hogyan, ugyanis  én a legolcsóbb, saját márkás hobby fugát vettem és nem volt hozzá leírás, gondoltam jó lesz az is. Végül jó is lett! Ehhez a tányérhoz a fugapor felét használtam el, és kb 2-3 dl vizet adtam hozzá, a lényeg hogy az eredmény ne legyen túl folyós, se túl szilárd, tejfölszerű legyen. Egy kanál segítségével felvittem a tányérra és addig kenegettem, amíg mindenhova jutotta belőle rendesen. Megvártam hogy megszáradjon, ez is legalább 3-4 óra, majd egy ecetes-nedves ronggyal letörölgettem, hogy a mozaikok szépen csillogjanak. Végül, hogy strapabíró legyen, lekentem az egészet decoupage lakkal. Ez azért szuper, mert gyorsan szárad, vékony rétegben nem homályosítja el  a szépen csillogó mozaikokat és utána nedves ronggyal tisztítható lesz a felület. Készen is volnánk!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr236185756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása