ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Készítsünk potpourrit!

2013. július 10. - sebidori91

Van néhány családi ünnep nyáron (szülinap, névnap) és ilyenkor mindig van egy-egy csokor virág a lakásban. Sajnos hamar elszáradnak és leginkább a kukában végzik. Idén azonban nem volt szívem kidobni, ezért utánanéztem, hogyan készül a potpourri. Szerencsére nem egy nagy ördöngösség, így bárki otthon el tudja készíteni a saját ízlése szerint.

hozzavalok13.jpg

Miből érdemes készíteni?

  • levendula (nagyon jó a molyok ellen!!)
  • kamilla 
  • muskátlilevél
  • rózsaszirom
  • mentalevél
  • citromfű
  • fahéj
  • vanília rúd
  • szegfűszeg

potpurri2.jpg

Elkészítés:

Fontos, hogy mindenképpen száraz virágokat használjatok! A virágokat hűvös, árnyékos helyen fejjel lefelé száríthatjátok ki 4-5 nap alatt. Ha megvan, hogy milyen illatokat szeretnél összekeverni, akkor egy tiszta, üres befőttes üvegbe rakd a virágokat, légmentesen zárd le, majd hagyd 1-2 napig árnyékos helyen érlelődni.

potpurri_1.jpg

Ezek után tulajdonképpen készen is van a potpourri. Teheted formás üvegtálakba, vagy fonott kosárkákba. Ha viszont nem szeretnéd, hogy porosodjon, akkor érdemes egy légáteresztő anyagba rakni. Én, az anyagból szív alakot vágtam ki, majd a szélén körbevarrtam. Hagytam 4-5 cm lyukat, ahol a virágokat beletöltöttem. Befejeztem a varrást, végül egy szép szalagot rögzítettem a csúcsára. Így ruhásszekrénybe is lehet akasztani, vagy a fürdőszobába esetleg a tükör elé. 

potpurri3.jpg

Nem csak szép, dekoratív része lett a szekrénynek, de még illatosít is!:)

potpurri4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr995399454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása