ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Gyertyaöntés

Bejegyzés alcíme...

2012. november 06. - sebidori91

A napokban elővettem a karácsonyi dobozunkat, és mit találtam benne? Egy cipős dobozt, ami tele volt eltört, elhajlott, tönkrement gyertyákkal. Nem volt kérdés, mi fogok velük kezdeni! Kanóc volt itthon, a legközelebbi hobby boltban pedig nagy szerencsém volt, mert a gyertyaöntésre alkalmas mécses tartók 100 ft-ba kerültek!! Gyorsan vettem kettőt, és tegnap el is készítettem őket!:)

Elkészítési idő: 35 perc + szilárdulás

Hozzávalók:

  • vastag üvegfalú mécses tartó (100ft/db)
  • talpas kanóc
  • régi gyertyák
  • piros színező (190ft)
  • Konzervdoboz az olvasztáshoz
  • hurkapálca

Elkészítés:

Ha talpas kanócot használunk, akkor nincs szükségünk hurkapálcára, ám ha méterben vásároltuk a kanócot, akkor a két pálca közé celluxszal vagy csipesszel szorítsuk a kanócot. (1.kép) Egy lábost töltsünk meg vízzel, ezt tegyük fel főni, majd ebbe a vízbe rakjuk bele a konzervdobozunkat, amibe a felolvasztani kívánt gyertyát tesszük. (2.kép) Az én gyertyámon volt egy aranyszínű hártya, ezt egy kis melegedés után kés segítségével könnyen lehúztam. Mivel nem túl sok viaszt olvasztok fel, így a színezőmnek csak a negyedét teszem bele (3.kép). megvárjuk, amíg felolvad, majd óvatosan félig töltjük az üvegeket. (4.kép) Várunk, amíg megszilárdul (kb 20perc) (5.kép)

mobil41.jpg

Ha kétszínűt szeretnénk, akkor tehetünk most még hozzá a színezőből, így még sötétebb lesz a felső réteg. Én arany csillámport kevertem hozzá és így öntöttem a maradékot az üvegekbe. Sajnos a kép nem nagyon adja vissza a kis csillámpor szép csillogását, de azért remélem a meggyújtott mécsesek látványa tetszik Nektek!

Sok szerencsét hozzá! Ha kérdésetek van, nyugodtan kommenteljetek! A közeljövőben még fogok gyertyaöntésről bejegyzés készíteni, ahol megmutatom, hogyan készíthetünk illatos mécseseket és hogyan díszíthetjük őket.

mobil42.jpg

Ha tetszett a bejegyzés vagy a blog, kérlek lájkol facebookon is, így mindig azonnal értesülsz az újdonságokról!

http://www.facebook.com/becreative.blog

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr494893370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása