ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Diós grillázs

2013. október 21. - sebidori91

Kisgyerek koromban imádtam a karamellát, esténként karamellás tejet ittam és úgy mentem aludni. Mára ezt a szokásomat elhagytam, ám az édesség imádata megmaradt!:) Itt a blogon is gyakran írok egy-egy finom csoki, vagy sütemény elkészítéséről. 

Már régen kacérkodtam a gondolattal, hogy grillázst kéne csinálni, csak valahogy mindig közbe jött valami. Múlt héten viszont belevetettem magam a készítésébe. Maga a grillázs fél óra alatt kész van, a dió törés az, ami kicsit tovább tart. Persze ha valaki nem szereti a diót, készítheti mandulából vagy mogyoróból is!:) 

IMG_1149k.jpg

Hozzávalók:

  • 5 dkg apróra tört dió
  • 10 dkg cukor

Elkészítés: 

A dióbélt beletettem egy erős zacskóba, és sodrófával aprítottam megfelelő méretűre. Mérjük ki a dióból és a cukorból is a megfelelő mennyiséget, majd a cukrot tegyük fel főni. Az elején nem nagyon fog történni semmi, majd pár perc után a cukor széle kezd bebarnulni és folyóssá válni.  Maradjuk mellette folyamatosan, mert könnyen leéghet. Amikor kezd méz állagúvá válni és az összes cukor feloldódott, mehet bele a dió. Levehetjük a tűzről. 

diosgrillazs.jpg

Öntsük gyorsan szilikon formába, vagy bármilyen más formába amit előtte kibéleltünk sütőpapírral. Fontos, hogy ne legyen túl vastag a grillázs. Én az itthoni szilikonos őzgerincformába öntöttem,amelyből 1 óra után szépen ki is tudtam venni. 

IMG_1135k.jpg

Miután kihűlt (kb 1 óra), kivesszük a formából és egy vágódeszkán a klopfolóval összetörjük kicsit. Én most csak otthoni fogyasztásra készítettem egy kisebb adagot, de a grillázs tökéletes bonbonok bevonására is. Ebben az esetben is érdemes összetörni kisebb darabokra, de utána még a darálóba is be kell tenni, hogy finom por szerű anyagot kapjunk. 

IMG_1145.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr395590843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása