ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Fűszernövény tartósítás

2015. szeptember 10. - sebidori91

Hosszú évek próbálkozásai után végre sikerült túlélnie 2 hetet egy fűszernövényemnek. Sőt, immáron 2 hónapos és gyönyörű! Úgy gondoltam muszáj valamilyen módon tartósítanom, hiszen nem biztos, hogy a telet túléli, másrészt, nem biztos, hogy a télen is ugyanilyen szépen fog nőni. Kerestem, kutattam a neten, mi lenne a legjobb megoldás és arra jutottam, hogy bizony a szárítás lesz számomra a legmegfelelőbb. Ugyanis bazsalikomom van, ezt pedig leginkább pizzák feltétjeként illetve szószok ízesítésére használom, ehhez pedig kitűnő a szárított bazsalikom.

Nem igazán akartam a lakásban több hétig szárítani, így egy gyors megoldást kerestem, ez pedig a sütőben szárítás. Itt figyelni kell hogy ne legyen a sütőben 50 foknál több (ezt alacsony lángon, nyitott sütővel értem el). Akkor jó, ha már a kezünkben porhanyósra törik. Jól zárható üvegedénybe, műanyagban hónapokig eláll. 

Ha valaki valamilyen különlegességre vágyik, akár ajándéknak is kitűnő lehet ez a bazsalikomolaj recept:

  • Elkészítés: 30 perc + 10 nap érlelés Nehézség: 1

Hozzávalók: 6 dl olívaolaj, 1 citrom, 1 csokor bazsalikom, 3-4 gerezd fokhagyma, 1 közepes cső fűszer-paprika.

Elkészítése: A bazsalikomot megmossuk, leveleit lecsipkedjük, a citrom héját spirálalakban levágjuk, a paprikát karikákra szeljük, a fokhagymát vékony szeletekre vágjuk.(A citrom bele nem kell!) Valamennyi hozzávalót egy üvegbe rakjuk, felöntjük az olajjal, az üveget lezárjuk. Kb. 1,5 hétig érleljük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr157771368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása