ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Rendeléseim

2018. május 05. - sebidori91

Sajnos itthon továbbra sincs (szerintem) elegendő hobbi bolt, illetve hobbi alapanyag. Azért már jobb a helyzet mint 6-8 éve, például a Kikkben vagy a Pepcoban is szezononként lehet kapni pár jó dolgot, de azért nem az igazi. Ezért gondoltam lecsekkolom a legnagyobb piacteret, az Aliexpresszt. Már rendeltem innen 4-5 alkalommal, és mindig minden rendben volt. Most leírom, a vásárlás menetét és a tapasztalataimat.

Először is mindenkinek regisztrálnia kell, aki vásárolni szeretne.  (név, cím, e-mail cím stb. a szokásos regisztráció)

Ezután lehet keresgélni, ezzel általában 2-3 óra is el tud menni, úgy hogy készítsetek magatok mellé egy finom üdítőt! :D Készíthettek kívánság listát is (whis list), vásárlási kötelezettség nélkül,ezután még eldöntheted hogy szeretnéd a kosaradba rakni (cart) vagy inkább később veszed meg (ekkor csak hagyd  a listán) vagy törlöd (remove). 

Olyan eladótól (seller) rendeljetek, akinek a termékei értékelve vannak. Ezt csillagok jelzik a termék neve alatt. Minél több jó visszajelzés (feedback) érkezik, annál több csillagot kap a termék, ez egy biztosíték neked, hogy ha 15000 ember jóra értékelte, akkor nagy baj nem lehet. Én minden egyes terméknél meg szoktam nézni a feedback-eket, ehhez kell egy alap angol tudás, de van hogy képeket is csatolnak a vásárlók. Ez nagyon megkönnyíti a döntést. 

Fontos tudni, hogy bár egy kosarad van, egyben kifizetheted az árukat, azokat nem egy nagy cég postázza ki neked. Általában az ember nem egy eladótól (seller) vesz mindent, így ez azt jelenti hogy az árukat más időben adják postára és más más időpontban fognak megérkezni. Ez minimum 10 nap, de inkább több. Jelenleg is van olyan termék, amit több mint egy hónapja rendeltem és még csak most kaptam értesítést hogy az országban van.

A termékek mellett azt is látod, hogy ingyenes-e a kiszállítás. A sima kínai postával általában az. (Free Shipping to Hungary via Seller's Shipping Meth)  

De! Választhatsz már kiszállítási módokat (pl. ha nagyon sürgős) Ez az ár nagyon változó 3 dollártól a 30 dollárig terjedő skálán. De ezt is látod, amint lenyitod a Shipping felirat melletti nyilat. Itt kapsz információt arról, hogy melyik kiszállítási mód hány nap (kb) és az mennyibe kerül.

A fizetés kártyás fizetés, online felületen, ismét jelzem, már több alkalommal is rendeltem, semmi gondom nem volt ezzel. 

Általában kis dolgokat rendelek, amik tényleg egy borítékban elférnek. (ékszerek, mobiltok, anyagdarabok, tollak/filcek, kis tárolást segítő kütyük)

Eddig minden megérkezett amit rendeltem, bár volt amelyik 2 hónappal késöbb. Ruhát én nem rendelnék, de azért, mert nekem muszáj éreznem a ruha anyagát a kezemmel, illetve nem bíznék meg nagyon az elektronikai eszközökben sem. Fontos, a rendelésed 22 euróig vámmentes, enél nagyobb értékben rendelt árunál 27% ÁFÁT kell fizetnetek.

Miket rendeltem eddig?

  • telefontok
  • ékszer
  • dekortapasz
  • alkoholos filc
  • anyag
  • haj kiegészítő (hajgumi, csatt)
  • takarító szivacs

Egy következő bejegyzésemben pedig megosztom veletek az érkezett termékekkel kapcsolatos tapasztalataimat is. Ha kérdésetek van, nyugodtan kommenteljetek, megpróbálok segíteni! ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr613893902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása