ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Karácsonyi linzer

2015. december 18. - sebidori91

Mitől lesz karácsonyi a linzer? Hát attól, hogy hópihe formája van! ;) 

Alapvetően nem szeretem a linzert, mert egy száraz, túl édes süteménynek tartottam, azonban nem hagyott nyugodni a dolog, hogy egy ilyen népszerű süteményt csak úgy ne szeressek. Kerestem egy jó receptet, elővettem a hópihés szaggatómat és már hozzá is láttam a sütéshez. 

linzer03.JPG

A tészta nagyon egyszerű, bár én az eredeti verziót kicsit megvariáltam

  • 6 dkg porcukor
  • 6 dkg nyírfa porcukor (nem mertem az egészet lecserélni, de legközelebb már 12 dkg nyírfacukorral fogom készíteni)
  • 38 dkg finomliszt
  • 1 cs. vaníliás cukor (nyírfa)
  • 25 dkg Vénusz Vanília ízű sütőmargarin
  • 3 tojás sárgája (mi legyen a fehérjével? ---> habcsók!!)
  • 1 citrom lereszelt héja

Lekvárnak pedig egy diabetikus (házi) málnalekvárt használtam.

linzer01.JPG

A hozzávalókat összegyúrtam majd egy órára betettem a hűtőbe a tésztát. Újra átgyúrtam, kinyújtattam majd szaggattam. A kis középső lyukhoz gyűszűt használtam. 10-13 perc alatt megsültek 190-200 fokon. 

Kihűlés után lekvárral ragasztottam össze a két oldalt, majd dobozba raktam. Másnap már puha volt!! :) 

 

Nektek van jól bevált linzer receptetek? 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr558181132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intizar 2015.12.19. 10:27:37

Kíváncsi volnék, hogy ennyi miegyéb mennyi liszthez jár.
süti beállítások módosítása