ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Áfonyás csokis muffin

2015. január 31. - sebidori91

Igen, itt egy újabb sütis recept, sajnos mostanában nincs túl sok időm, mert a kutyusomat ivartalanították és 100%-os figyelmet igényel. 

Olyan egyszerű mint egy muffin és annyira finom krémes, mint egy cupcake. Pár hete kaptam nagyon finom sűrű áfonyalekvárt és már azóta gondolkoztam, hogy mit kellene belőle csinálni. Volt itthon csoki, habtejszín, gondoltam összedobok egy általam megálmodott áfonyás csokis muffint.  (sima csokis alapreceptet variáltam) 

afonyasmuffin.JPG

Hozzávalók:

  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 5 dkg kakaópor
  • fél tábla étcsoki 
  • fél cs. sütőport
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál áfonyalekvár

töltelék:

áfonyalekvár

Tetejére: 

  • 2,5 dl habtejszín
  • 2 evőkanál porcukor
  • 2-3 evőkanál áfonyalekvár

Most nem készítettem lépésről lépésre fotókat a folyamatról, mert végtelenül egyszerű. A száraz összetevőket összekeverem, hozzáadom a tojásokat, a felolvasztott margarint, a lekvárt és a felkockázott csokoládét, majd jól összekeverem. A muffinformákat félig töltöm a tésztával majd mindegyikbe egy kiskanál segítségével mélyedést készítek. Ebbe mehet a lekvár, majd rá egy újabb adag tészta. 20-25 perc alatt készre sütöm. Ezalatt a habtejszínt a cukorral nagyon kemény habbá verem, majd óvatos kavargatás közben hozzáadom a lekvárt. Ezt 15-20 percre beteszem a hűtőbe, hogy még egy picit keményedjen. Ha a muffinok kihűltek, mehetnek is a tetejükre. 

Én sajnos nagyon befürödtem, mert a korábban vásárolt habzsákom (amit most használtam volna életemben előszőr) elszakadt....a perforáció mentén, kiömlött belőle az egész krém. Iszonyatosan dühös voltam, de végül megoldottam egy sima uszis zacsival. Persze így az eredmény egyáltalán nem lett olyan szép, mint szerettem volna, de finom lett és ez a lényeg! 

Szerintem nagyon szuper édesség lehet Valentin-napra mert az áfonya miatt halvány rózsaszín a krém, így igazán illik az ünnep hangulatához! :) (és ami tuti, elronthatatlan!!!)

afonyas-csokis05.JPG

afonyas-csokis06.JPG

afonyas-csokis07.JPG

afonyas-csokis08.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr867128109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása