ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

(Diabetikus) Gyömbéres keksz

2014. november 26. - sebidori91

A címben azért szerepel zárójelben a diabetikus, mert nem 100%-ban diabetikus, ugyanis a megadott cukor mennyiségének a felét helyettesítettem nyírfacukorral, a másik felét pedig barnacukorral. A receptet a Sthal konyha oldalán találtam, picit változtattam itt-ott, de tulajdonképpen ez egy egyszerű mézeskalács recept. 

dkeksz08.jpg

Hozzávalók:(30-35 db)

  • 2 kávéskanál őrölt gyömbér (én igazi gyömbér gyökeret használtam és reszeltem)
  • 1 kk fahéj
  • 1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • 20 dkg finomliszt
  • fél kk szódabikarbóna
  • 1 csipet sütőport
  • 5 dkg XILIT és 5 dkg barnacukor
  • 10 dkg puha margarin
  • 5 evőkanál méz
  • 1 tojás fehérje

 

A sütőt előmelegítjük. A száraz hozzávalókat összekeverjük egy nagy tálban, majd hozzáadjuk a mézet, margarint is és így gyúrjuk tésztává. Nekem még egy-két evőkanál lisztre szükséges volt, mert a margarint nagyon felmelegítettem, így túl folyós lett és ezáltal tésztám is sokkal ragacsosabb lett, ezen segített az a plusz kis liszt. Kis golyókat formázunk belőlük és tepsire tesszük, ott lenyomjuk kb 1cm vastagságúra majd bekenjük egy felvert tojás fehérjével. Szórjunk rá cukrot. (én barnacukrot szortam rá, így lett picit barnább.) 10-12 perc alatt készre sütjük.

Szerintem még jó ötlet ha a közepébe nyomunk egy fél diót, vagy egy mandulát, csak utólag jutott eszembe, de legközelebb mindenképp kipróbálom.

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr106929755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása