ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Csokis banános finomság

2014. július 10. - sebidori91

Pár napja délután valami finom csokis édességre vágytam és éppen a legújabb Good Food magazint lapozgattam, ahol meg is találtam a tökéletes sütit. Ehhez sem kellett túl sok extra hozzávaló, (banán, csoki) ezért azonnal nekiláttam:) 

A Facebookon már láthattátok az eredményt, most pedig jöjjön a recept!:)

csokis-babanos.jpg

Hozzávalók:

  •  1 dl olaj
  • 175 g finomliszt
  • 175 g cukor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 4 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 tábla 60%-os csoki feldarabolva (pl. Tibi)
  • 2 közepes érett banán + díszítéshez
  • 3 tojás (kettő szétválasztva)
  • fél dl tej
  • 1 tk vaníliakivonat

krém:

  • 1 tábla tejcsoki
  • 1 dl tejföl
  • 1 tk vaníliakivonat

Elkészítés: 

Melegítsük elő a sütőt.

Keverd össze a száraz hozzávalókat, közben a két tojásfehérjét verd fel kemény habbá egy csipet sóval. Az 1 egész tojást + két tojássárgáját keverd el az összenyomkodott banánokkal plusz az 1 tk vaníliakivonattal és az 1 dl olajjal, fél dl tejjel. Így most három edényben vannak a hozzávalók. Először a tojássárgájás banános péphez adjuk hozzá a száraz hozzávalókat, majd óvatosan keverjük bele a 2 felvert tojásfehérjét. Így egy könnyebb, habosabb tésztát kapunk. Én szilikonos őzgerincformába sütöttem, ebből könnyen ki lehet szedni sütés után. Ha nincs szilikonos formátok, akkor mindenképpen használjatok sütőpapírt!!

A sütit én gázsütőben kb 60 percig sütöttem közepes lángon, felül.

A krém kb 5 perc alatt elkészül:) Olvasszátok fel a tejcsokit, majd keverjétek hozzá a tejfölt és a vaníliakivonatot. Ezután 10 percre mehet be a hűtőbe, majd pedig a sütire. Díszíthetitek szárított banánnal, de mivel nálunk azonnal elfogyott, ezért én friss banánt tettem rá. Nagyon csokis, nagyon finom!!

A sütésről lépésről lépésre képeket találtok a galériában:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr236496015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása