ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Eperdzsemet mindenkinek!

2014. június 08. - sebidori91

A tavalyi bodzaszörpön felbátorodva, idén úgy gondoltam nehezítek egyet, és lekvárt/dzsemet készítek eperből. (ha valakit érdekel, hogy mi különbség kattintson ide) Olyan jól sikerült az első adag, hogy utána még 3x kellett készítenem + egy külön adagot apukámnak, amely Xilit felhasználásával készült, így cukorbetegek is fogyaszthatják. 

DSC02573.JPG

 

A recept nagyon egyszerű: 

  • 1-1,2 kg eper
  • 0,5 kg cukor
  • 1 csomag dzsemfix extra (2:1)

Az epreket megmostam, eltávolítottam a zöldjét, majd nagyobb darabokra vágtam. Egy lábosba raktam, rá a cukrot és hagytam egy napig állni. Másnap, -ha túl sok levet eresztett- leöntünk róla 3-5 dl levet, ez iható egy kis citrommal, és kész is a finom eperszörp, limonádé. A maradékot forrástól számított 5-10 percig főztem. Végül kimosott, felmelegített, száraz üvegekbe töltöm, majd száraz dunsztba teszem, hogy lassan kihűljenek. Hűvös, naptól védett helyen tároljátok!

 

 

Diabetikus:

Ezt még egyszerűbben oldottam meg, vettem fél kg xilites befőzőcukrot. Ezt öntöttem rá az eperre, vártam egy napot, majd felforraltam és 5-10 perc után megint csak üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztba raktam őket. 

eper04.JPG

Tejberizzsel is nagyon finom!:)

eper014.JPG

Picit még szépítgettem őket:

eper024.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr136289111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása