ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Bodzaszörp 2014

2014. június 01. - sebidori91

Múlt héten már kellően kivirágoztak a bodzabokrok, így elindultunk bodzavirágot gyűjteni a szörphöz.  Valahogy idén jóval többet sikerült szedni, ezért két 5 literes befőttesüveget is teleraktam a virágokkal. Leöntöttem vízzel és így hagytam egy napig ázni.

bodza_1.jpg

Másnap az alábbi recept szerint készítettem a szörpöt: 

Hozzávalók literenként:
2 citrom kifacsart leve
10 gramm citromsav
60 dkg cukor

Először sűrű szűrőn át egy nagy fazékba öntöttem a bodzás vizet. Ezt, a hozzávalókkal együtt felforraltam és kevergettem, hogy a cukor felolvadjon benne. Forrón, meleg üvegekbe szűrtem és pokróc alatt, száraz dunsztban lassan kihűltek.

Üvegek fertőtlenítése: forró, mosószeres vízben elmostam őket, utána forró ecetes vízben öblítem el, végül sütőben (alacsony hőfokon) kiszárítom őket. 

bodza01.JPG

Címkéket is készítettem, melyeket itt tudtok letölteni:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr676239019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása