ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Bodzaszörp: előkészületek

2013. május 24. - sebidori91

Tavaly lemaradtam a bodzaszörp készítéséről, idén viszont nagyon figyeltem a bodza bokrok állapotát. A héten vidéken jártunk, és szedtem is egy jó nagy kosár bodza virágot. Bár én magam nem szeretem a bodza ízét, a családban így is el fog fogyni a szörp. A neten sokat keresgéltem egyszerű és finom receptet végül ezt találtam: 

  • 2 l víz
  • 2 kg cukor
  • 20 g citromsav
  • kb. 20 bodzavirág
  • 2 citrom

(forrás)

A bodzát érdemes erdőben, vagy legalábbis olyan helyen szedni, ahol kevés szennyeződés éri. Még jobb, ha eső után tudjuk szedni, mert így biztosan tiszta virágokkal dolgozhatunk. Ha nem sikerül ilyen helyet találnunk, érdemes őket használat előtt megmosni. 

Egy nagy (kb. 5l) befőttesüvegbe teszem a szárától megfosztott virágokat és a szeletekre vágott citromokat. A vizet felforralom, ekkor mehet bele a cukor és a citromsav. Addig főzőm, amíg a cukor el nem olvad. Megvárom, hogy kihűljön, majd a befőttesüvegbe kanalazom. 5 napig hagyjuk érlelni, ám minden nap kevergessük meg egy kicsit. 

bodza.jpg

Hűlés után az üveget helyezzük meleg, de nem nap sütötte helyre. 

bodza12.jpg

Én most a 4. napnál járok, majd szombaton teszem őket üvegekbe, és kóstolhatjuk meg az eredményt! 

A bejegyzés folytatódik szombaton!

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr135315344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása