ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

New york-i krémsajttorta

2013. március 04. - sebidori91

Első tavaszi hétvégén szülinapoztunk itthon, úgy hogy megint volt alkalmam sütni valami finomat!:) Sajttortát szerettem volna mindenképpen, mert már pár éve egyszer készítettem és akkor nagyon finom volt. Sok receptet átolvastam mire erre rábukkantam, ám közben ezen is változtattam itt-ott. 

torta4.jpg

Hozzávalók: (17 kisebb szelethez)

  • 6 evőkanál vaj
  • 20 dkg kekszpor
  • 60 dkg krémsajt (én sima tömlős medve sajtot használtam)
  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 2 teáskanál vanilliaaroma
  • 4,5 dl tejföl

A tetejére:

  • piros zselatin
  • fagyasztott, vagy friss gyümölcs

Elkészítés:

A vajat olvasszuk fel, majd keverjük hozzá a kekszet. Ezt tegyük bele egy korábban vajjal kikent tortaformába, jól nyomkodjuk bele és 10-15 percre rakjuk be a sütőbe. (1.kép) A sajtot, a cukor felét a tojást és 1 teáskanál vanilliaaromát keverjük simára egy robotgéppel. (2.kép) Öntsük a formába (3.kép) majd 30-35 percre rakjuk sütőbe. (4.kép) Akkor jó, ha már nagyon világos barna és közében sem túl folyós. A tejfölt keverjük össze a maradék cukorral és a maradék vanilliaaromával, majd ezt is öntsük bele a formába. (5.kép) Még 10 percig süssük. (6.kép) Hagyjuk jól lehűlni, akár egy éjszakára is. Ezután mehet rá a gyümölcs. 

torta2.jpg

A tortazselét készítsük el a leírtak szerint. (1.kép) Ha esetleg fagyasztott gyümölcsöt használtok, a zselé készítésénél felhasználhatjátok a gyümölcsökből kiolvasztás során hátramaradt gyümölcslét is. Az én esetemben ez kb. 1 dl volt, és még ehhez öntöttem hozzá 2 dl vizet. A zselét néhány perc (10) hűtés után önthetitek a tortára. Kb 1-2 óra alatt megszilárdul teljesen. Fogyasztásig tegyétek hűtőbe a tortát!

Kezdetben kicsit féltem, hogy nem fog ízleni senkinek, de aztán kb. 10 perc alatt elfogyott! Az íze elsőre furcsa lehet, de a második falat után már abba sem tudjátok majd hagyni!

torta3.jpg

torta5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr185116228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

khmm... 2013.03.05. 15:01:18

Azért egyszer próbáld ki Philadelphia sajttal, vagy a "klónjával", ami Lidl-ben és Aldiban kapható.
Egész más dimenzió.....
És nem drágább!

eßemfaßom meg áll 2013.03.05. 15:40:58

Nem lenne jobb szétinstagrammolt fotók helyett színhelyes képekkel ilusztrálni? Vagy egyszerűbb igy mint beállítani a fehéregyensúlyt?

sebidori91 2013.03.05. 16:52:00

@khmm...: Mindenképpen, csak most nem volt időm az Aldiba menni. De köszi a tippet!:)

mirx 2013.03.05. 21:01:40

azért a medve sajt az gáz. a sajt az, ami csak tejből meg sóból kéne álljon (meg a kulúrából), azért nem árt megnézni, hogy egy medve "sajtban" mi minden van, én nem főznék vele, majdhogynem ipari hulladék kategória. a philadelphia már egy fokkal jobb, de leginkább mascarponéval érdemes dolgozni.

pillowbook 2013.03.05. 23:59:24

Imádom a sajttortákat, de ha én nekiállok sütni-főzni akkor minőségi alapanyag kell. A mackósajtot évek óta száműztem mindenhonnan :)
Mirx-nek igaza van abban, mi a valódi sajt lényege !!! Éns mascarponével kísérleteznék, azzal már volt dolgom és fucking yumm. :)
süti beállítások módosítása