ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Otthoni nyomdázás

2013. február 13. - sebidori91

Még karácsonykor készítettem egy olyan bejegyzést, ahol krumpli segítségével nyomdáztam az egyik csomagolópapírt. Most is hasonló célom volt (csomagolópapírt díszíteni), csak egy mozdulattal több mintát szerettem volna elérni. (igen a lustaság nagy úr....) Az interneten láttam valahol, hogy dekorgumit használnak hasonló célkora, így gondoltam teszek egy próbát. 

nyomdazas5.jpg

Hozzávalók:

  • wc papír guriga
  • dekorgumi lap
  • papír
  • sodrófa
  • ragasztó
  • olló
  • piros tempera
  • ecset

Elkészítés:

Próbaként, a sodrófára tegyük rá a wc gurigánkat. (1.kép) Ezután, egy papírból vágjunk le egy akkora darabot, ami pont befedi a gurigát. (2.kép) Erre a papírra helyezzük el a dekorgumi lapból kivágott formákat. (itt én szíveket, és pöttyöket vágtam ki, de pl. virágokkal is szép eredményt érhetünk el) Folyékony ragasztóval rögzítsük őket a lapra (3.kép) majd tekerjük fel a gurigára és a papír végeket celluxszal ragasszuk össze. (4.kép) Kevés vízzel, sok festékkel kenjük be a mintákat (használjunk valamilyen nagyobb ecsetet)(5.kép) húzzuk fel a sodrófára, és görgessük végig a papírunkon. (jól nyomjuk rá) 

nyomtatas1.jpg

Hozzávalók:

  • wc guriga
  • tempera
  • madzag
  • csomagolópapír

Elkészítés:

Először a madzag végét kössük meg (1.kép), majd tekerjük körbe a gurigánkon. (2.kép) Bő festékkel (használjunk szivacsot) kenjük be az egészet, húzzuk rá a sodrófára és görgessük végig a csomagolópapírunkon. (4.kép) Kicsit rusztikus lesz az eredmény, de simán el tudom képzelni esetleg egy fekete csomagolópapíron fehér mintával. Esetleg, sötétbarna alapon fűzöld mintával. A lehetőségek tárháza végtelen:)

nyomdazas2.jpg

Sajnos, ma egy apró kis kudarc is ért a kreatívkodás közben. Nem nagyon szeretem ezeket közzé tenni, de most úgy gondoltam megteszem, hogy más ne essen a hibámba. 

Egy vastagabb anyagból készült csipkét, vagy szegélyt, vagy nem is tudom mit használtam, aminek az eredménye elég ronda lett.Talán mert beszívta az anyag a festéket, vagy, mert túl apróak voltak a részletek. Mindenesetre szerintem először kezdjetek valamilyen könnyebb mintával (mint pl. a madzagos) és csak azután kísérletezzetek más anyagokkal. 

nyomdazas3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr355078828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása