ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Forró csokoládé ajándékba

2012. november 14. - sebidori91

Ma az egyik bevásárlóközpontban beugrottam a kedvenc home-dekor boltomba, a Butlersbe. Természetesen már  ellepték a karácsonyi dekorációk, díszek, kiegészítők. Köztük találtam egy kis celofáncsomagolásban az úgynevezett Hot chocolate-t. Egy kis téglalap alakú csoki, ami egy fa kiskanálon volt. Ez csak azért érdekes, mert már itthon két napja megcsináltam az én saját készítésű forró csokimat csak még nem volt időm felrakni. Most nézzük, hogyan készíthetjük el otthon ezt a finom édességet. 

Elkészítési idő: 1óra (plusz a csokoládé szilárdulásának ideje)

Hozzávalók:

  • műanyag tojástartó (vagy jégkocka készítő)
  • jó minőségű csokoládé
  • fűszerek (fahéj, szegfűszeg)
  • hurkapálca
  • szalagok
  • celofán kis zacskó (Müllerben 10db 315ft)

Elkészítés:

A hurkapálcáinkat törjük ketté, és tegyük egymás mellé őket. (1.kép) Celluxszal ragasszunk össze kettőt a tetejénél (ne túl vastagon) (2.kép). Tegyünk fel vizet forrni, majd erre helyezzünk egy edényt amiben a csokit felolvasztjuk, (fontos, hogy jó minőségű, magas kakaó tartalmú csokit válasszuk, mert csak ez lesz elég folyékony)(3.kép) és fűszerezzük kedvünkre fahéjjal, szegfűszeggel. Vigyázzunk, hogy vizet, tejet, aromát ne tegyünk bele, mert attól összeugrik a csoki és nagyon sűrű lesz! A műanyag tojástartókat alaposan mossuk ki, és a pálcákat helyezzük a közepére és valahogy rögzítsük (4.kép). (én egy nagy fazék füléhez kötöttem őket cérnával) A felolvadt csokoládét öntsük a lyukakba. (fél tábla csoki 3 pálcára lett elég)(5.kép)

mobil51.jpg

Várjuk, meg amíg a csokink megszilárdul (legalább fél nap) (6.kép) majd a pálcák végeit kedvünkre díszítsük (7.kép). Az elsőt fehér szalaggal tekertem körbe, majd kötöttem rá egy masnit. A másodikat zöld kötőző szalaggal tekertem körbe, a végén két csomót kötöttem rá és ollóval meghúztam a végeket, hogy begöndörödjön. Az utolsóhoz zöld keménypapírból vágtam ki két kis kockát, arra pirossal írtam, rajzoltam, majd hobby ragasztóval összeragasztottam. A kis celofánba beletesszük a csokis pálcát (8.kép) és egy szép szalaggal, vagy madzaggal kötünk rá egy masnit. Kész is vagyunk! :) Mikulásra is nagyon jó ajándék!

mobil52.jpg

Fogyasztásához két dl tejet forrósítsunk fel, és abban kevergessük. Íme:

Kép 703.jpg

Tapasztalat: legközelebb teszek bele cukrozatlan kakaó port és több fahéjat adok hozzá. 

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr794907103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása