ötletek a hétköznapokra

Be Creative!

Be Creative!

Díszzacskó

2012. június 09. - sebidori91

Itthon ültem és azon gondolkoztam, hogy mit írhatnék a blogomba amit az itthoni hozzávalókból el tudok készíteni. Hamar jött is az ötlet: díszzacskó, hiszen ennek nincs szezonja, mindíg jól jön! Körülnéztem itthon, és gyorsan össze is szedtem a hozzávalókat és nekiláttam. Nem néztem utána a neten, így a saját képzeletemre bíztam magam.  Sajnos pontos méreteket sem tudok mondani, bár szerintem itt ez annyira nem is számít! Lássuk!:)

Hozzávalók: 

  • erősebb papírból készült csomagoló papír (lehet díszes, egyszínű)
  • olló
  • folyékony, cellux ragasztó
  • szalag
  • keménypapír (én corn flakes-es dobozt használtam)
  • téglalap alakú dobozka (korábbi mobiltelefonunk tartóját használtam) 

Elkészítési idő: 30perc

Használt technika: ragasztás, hajtogatás

Kép 00133.JPG

Elkészítés:

Először kiterítettem a papíromat, erre ráhelyeztem a dobozt. (1.kép) A doboz méretére készítem el a zacskómat. Méretre vágjuk a papírt, mintha be szeretnénk csomagolni. (persze a magasságát hagyhatjuk nagyobbra, izlésünk szerint) Mielött bármit is ragasztanánk, a dobozt levesszük, és a papír felső részét (ami majd a zacskó felső pereme lesz) behajtjuk, és leragasztjuk. (kb 1cm-t, 2.kép) Ezután újra ráhelyezzük a dobozt a papírunkra úgy, hogy a doboz egyik élénél legyen a két papír találkozása. (célszerű akkora papír levágni hogy itt is be tudjunk hajtani kb fél cm-t, így szebb)(3.kép) Itt celluxszal rögzítjük a papír találkozását. A cellux ragasztós felét magunt felé ráhelyezzük a dobozra, itt a ragasztó felére hajtjuk az egyik oldalról a papírt, majd a maradék részre a másikat. (4.kép)(úgy, hogy a második eltakarja az elsőt, így lesz egy kb 3mm papírunk amit ügye nem rögzít semmi, ezt folyékony ragasztóval hozzá lehet ragasztani ) 

szatyi1.jpg

 

 

 

A doboz alján a papírt úgy hajtjuk mintha rendesen egy dobozt szeretnénk becsomagolni, celluxszal rögzítjük. (5.kép) Ezután kivágunk a kemény papírunkból egy akkora téglalapot, amint amekkora a felhasznált minta dobozunk alja. Beragasztjuk folyékony ragasztóval (6.kép) és beleragasztjuk a szatyrunkba. (7.kép) Ilyenkor érdemes belülre rátenni egy súlyt (akármit, telefont, vagy vmi díszt, mindegy) és így hagyni kb 10 percig hogy megszáradjon. (8.kép) 

szatyi2.jpg

 A zacsink szélein megerősítjük a hajtást, és így már adni fogja magát, hogy úgy hajtsuk meg, ahogy a boltban vásárolt társainál is látjuk. (9.-10.kép) Jó erősen, és határozott mozdulatokkal kell megerősítenünk a hajtás vonalakat, így ha felállítjuk nem fog eldölni. (11.kép) Így már egésszen hasonlít egy bolti díszzacskóra, ám még nem vagyunk készen. Egy lyukasztó segítségével megcsináljuk a fogó helyét. Ezután egy szalagból tetszőleges méretet vágunk és befűzzük a lyukunkba. (12.kép) Itt gyorsan megcsomózzuk, hogy ne jöjjön ki. Ezt megismételjük a másik oldallal is. (13.kép) 

És már készen is van a saját készítésű díszzacskónk!:) (14.kép)

Sok sikert hozzá!

 szatyi3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://becreative.blog.hu/api/trackback/id/tr104575502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása